Latest topics
» mengembara ke china secara backpack
Fri Oct 28, 2011 9:09 am by amir

» Assalamualaikum...
Sat Sep 17, 2011 8:59 am by salma

» 7 masjid menarik di dunia
Sun Dec 05, 2010 2:50 am by pak chik

» Adab-adab Bermusafir
Sun Dec 05, 2010 2:48 am by pak chik

» Kembara Tempatan
Sun Oct 24, 2010 6:11 am by zam

» makanan muslim yang power sepanjang pengembaraan.
Sun Oct 24, 2010 6:09 am by zam

» Majlis Pelancaran KKMM Peringkat Negeri Johor
Sun Oct 24, 2010 6:05 am by zam

» Taman Negara Tanjung Piai
Sat Aug 28, 2010 3:18 am by zam

» Transit di Dubai International Airport
Sun Jul 11, 2010 5:38 am by hellibra2

Gallery


Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 121 on Tue Mar 08, 2011 10:57 am

Padang - Bukit Tinggi

View previous topic View next topic Go down

Padang - Bukit Tinggi

Post  qurrata_ayun on Wed Jun 24, 2009 9:48 am

Salam.

Memang best pergi bukit tinggi... saya rindukan makanan di sana... terutamanye ayam pop dan sudah semestinya jus alpokat yg susah nak dpt kat sini.

jika ada rezeki dan umur pjg.. saya nak pegi lagi....

qurrata_ayun

Zodiac : Taurus Posts : 8
Join date : 24/06/2009
Age : 40
Location : Kajang

View user profile

Back to top Go down

Re: Padang - Bukit Tinggi

Post  hisamiran on Wed Jun 24, 2009 10:01 am

Di Kg Baru pun ada jus alpokat - Di Restoren Wong Solo Kg Baru

Kalau ke Indonesia rasanya ada 31 cawangan Restoren Wong Solo di sana.

Saya pernah makan di Wong Solo Palembang

hisamiran

Posts : 1
Join date : 24/06/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: Padang - Bukit Tinggi

Post  qurrata_ayun on Wed Jun 24, 2009 10:08 am

ooh.. saya penah minum kat wong solo ekk.. ada cawangan kat bangi.. tp rsnyer tak sesedap mcm minum kat bukit tinggi.. Smile

qurrata_ayun

Zodiac : Taurus Posts : 8
Join date : 24/06/2009
Age : 40
Location : Kajang

View user profile

Back to top Go down

Re: Padang - Bukit Tinggi

Post  Selamat Noh on Wed Jun 24, 2009 10:25 am

Ya.. Bukit Tinggi.. saya sudah 2 kali pergi.. brg2 kraf tangan murah dan pelbagai pilihan. Seni sulaman juga bagus.. peralatan sulaman murah. saya pernah beli mesin jahit sulam jenama 'JUKI' hanya 1juta rupiah satu.. lebih kurang RM400-00. sedangkan disini harganya lebih RM2,500-00...

Selamat Noh

Posts : 3
Join date : 24/06/2009

View user profile

Back to top Go down

Padang Bukit Tinggi-tengok jauh jauh sikit

Post  Hj Ahmad binYusof on Wed Jun 24, 2009 11:16 am

Memang seronok kalau mau membeli-belah kerana banyak barang-barang bagus yang murah-murah dan berjenis-jenis makanan tempatan yang sedap dirasa. Pelajar Muslim dari Malaysia di Universiti Andalas Padang belajar kedoktoran juga ramai. Yang putus belanja kerana tak berbiasiswa pun ada. Ada rumah anak yatim depan Hospital M Jamil dekat Universiti Andalas yang boleh di jengok-jengok kalau ada masa. Anak saya pun ada belajar disana kalau mau minta tunjukkan.

Hj Ahmad binYusof

Posts : 3
Join date : 24/06/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: Padang - Bukit Tinggi

Post  hafizul on Wed Jun 24, 2009 9:46 pm

WAH BEST nye pengalaman sahabat2 yang di Murahkan rezeki untuk سير في الارض..Huhuhu.

hafizul

Zodiac : Leo Posts : 49
Join date : 24/06/2009
Age : 28
Location : PERAK

View user profile http://alfaqirulfani.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Padang - Bukit Tinggi

Post  qurrata_ayun on Wed Jun 24, 2009 11:34 pm

hafizul wrote:WAH BEST nye pengalaman sahabat2 yang di Murahkan rezeki untuk سير في الارض..Huhuhu.

Salam.

hafizul bulih pergi juger apa.. moga dimurahkan rezeki kelak. tp kalu nak belanja tour yg murah, kita bulih terus dptkan agent tour dr sana... dan tiket murah semestinyer kita ader airasia. Very Happy

qurrata_ayun

Zodiac : Taurus Posts : 8
Join date : 24/06/2009
Age : 40
Location : Kajang

View user profile

Back to top Go down

Re: Padang - Bukit Tinggi

Post  qurrata_ayun on Wed Jun 24, 2009 11:42 pm

apa lagi yg menarik di bukit tinggi...

saya ingat, bg yg gemarkan brg hasil kerja tangan.. mmg kat sini lah tmptnya, baju sulam tgn..kain tenun.. telekung sulam ayak.. tmpt org ukir kayu pun byk..Cool

tmpt nyer sejuk ala cameron highland.. tp rsnyer lagi sejuk di sana. santa

lagi bulih ke tmpt kelahiran Buya Hamka... dlm perjalanan ke sana bolih lihat pemandangan yg cantik dan menghijau. flower

qurrata_ayun

Zodiac : Taurus Posts : 8
Join date : 24/06/2009
Age : 40
Location : Kajang

View user profile

Back to top Go down

Re: Padang - Bukit Tinggi

Post  hafizul on Thu Jun 25, 2009 12:11 am

wah tempat buya hamka...mmg best.ulama tersohot pengarang tafsir al-azhar..

hafizul

Zodiac : Leo Posts : 49
Join date : 24/06/2009
Age : 28
Location : PERAK

View user profile http://alfaqirulfani.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Padang - Bukit Tinggi

Post  zam on Sat Jul 04, 2009 8:54 pm

hafizul wrote:wah tempat buya hamka...mmg best.ulama tersohot pengarang tafsir al-azhar..

kalau betul kita nak ke padang dan lihat buya hamka, mari kita daftar untuk pergi kesana dengan KKMM, kabarnya mereka akan menjelajah ke padang-bt tinggi pada 13 ogos nanti, ana dah daftar untuk pergi, murah jugak...

zam

Posts : 30
Join date : 30/06/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: Padang - Bukit Tinggi

Post  marini_azahri on Sun Jul 05, 2009 12:02 pm

zam wrote:
hafizul wrote:wah tempat buya hamka...mmg best.ulama tersohot pengarang tafsir al-azhar..

kalau betul kita nak ke padang dan lihat buya hamka, mari kita daftar untuk pergi kesana dengan KKMM, kabarnya mereka akan menjelajah ke padang-bt tinggi pada 13 ogos nanti, ana dah daftar untuk pergi, murah jugak...

Wah bestnya plan..saya lepas ke beijing mungkin dah tak ke mana..jadual kerja padat huhu...kalau boleh nak ke Mekah dahulu buat umrah dan haji, inysa-allah...kalau ada rezeki teringin sangat nak ke negara-negara eropah dan asia barat....program mendekati masyarakat islam di Seam Reap macam best juge ..isk semua nak pegi rasanya, tapi poket belum mengizinkan hehe

marini_azahri

Zodiac : Virgo Posts : 16
Join date : 28/06/2009
Age : 35
Location : Putrajaya + Pantai Dalam

View user profile http://srikandijilbab.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Padang - Bukit Tinggi

Post  musbiha on Sun Jul 05, 2009 10:11 pm

marini_azahri wrote:
zam wrote:
hafizul wrote:wah tempat buya hamka...mmg best.ulama tersohot pengarang tafsir al-azhar..

kalau betul kita nak ke padang dan lihat buya hamka, mari kita daftar untuk pergi kesana dengan KKMM, kabarnya mereka akan menjelajah ke padang-bt tinggi pada 13 ogos nanti, ana dah daftar untuk pergi, murah jugak...

Wah bestnya plan..saya lepas ke beijing mungkin dah tak ke mana..jadual kerja padat huhu...kalau boleh nak ke Mekah dahulu buat umrah dan haji, inysa-allah...kalau ada rezeki teringin sangat nak ke negara-negara eropah dan asia barat....program mendekati masyarakat islam di Seam Reap macam best juge ..isk semua nak pegi rasanya, tapi poket belum mengizinkan hehe


Tahniah Marini, baguslah kalau dah ada niat ke Mekah tu. alhamdulillah... tempat yang paling wajar diziarahi oleh setiap umat Islam ialah Mekah dan Madinah. Seronok dan syahdu. Tak pernah jemu walaupun saya telah beberapa kali pergi, masih tetap nak pergi lagi. Insya'allah niat murni Marini akan dikabulkan oleh Allah.... amin.....

musbiha

Posts : 17
Join date : 24/06/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: Padang - Bukit Tinggi

Post  marini_azahri on Tue Jul 07, 2009 9:48 am

musbiha wrote:
Tahniah Marini, baguslah kalau dah ada niat ke Mekah tu. alhamdulillah... tempat yang paling wajar diziarahi oleh setiap umat Islam ialah Mekah dan Madinah. Seronok dan syahdu. Tak pernah jemu walaupun saya telah beberapa kali pergi, masih tetap nak pergi lagi. Insya'allah niat murni Marini akan dikabulkan oleh Allah.... amin.....

Terima kasih atas doa ikhlasmu cik musbiha Smile Memang niat nak ke sana semakin hari semakin kuat. Doakanlah lagi agar saya dapat buat umrah dan haji sebelum umur semakin tua Smile

marini_azahri

Zodiac : Virgo Posts : 16
Join date : 28/06/2009
Age : 35
Location : Putrajaya + Pantai Dalam

View user profile http://srikandijilbab.blogspot.com

Back to top Go down

berapa kos utk sampai ke sana

Post  mymasjid on Tue Jul 07, 2009 9:31 pm

salam sumer,
mmg dah lama pasang angan2 utk ke sana. agk2nya brp RM yg perlu disediakan utk sampai ke sana?
tq

mymasjid

Zodiac : Pisces Posts : 4
Join date : 24/06/2009
Age : 39
Location : sijangkang, selangor

View user profile http://www.mymasjid.my

Back to top Go down

Re: Padang - Bukit Tinggi

Post  musbiha on Wed Jul 08, 2009 5:05 am

mymasjid wrote:salam sumer,
mmg dah lama pasang angan2 utk ke sana. agk2nya brp RM yg perlu disediakan utk sampai ke sana?
tq

Kemana tu, kalau ke Bukit Tinggi tak banyak mana, mungkin kurang rm1. Kalau umrah rm4-6k bergantung pakej ygn dipilih. kalau haji ikut tabung haji (muasasah) rm9k tambah lebihkurang rm1-2k utk duit kocek.

musbiha

Posts : 17
Join date : 24/06/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: Padang - Bukit Tinggi

Post  Sponsored content Today at 7:24 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum