Latest topics
» mengembara ke china secara backpack
Fri Oct 28, 2011 9:09 am by amir

» Assalamualaikum...
Sat Sep 17, 2011 8:59 am by salma

» 7 masjid menarik di dunia
Sun Dec 05, 2010 2:50 am by pak chik

» Adab-adab Bermusafir
Sun Dec 05, 2010 2:48 am by pak chik

» Kembara Tempatan
Sun Oct 24, 2010 6:11 am by zam

» makanan muslim yang power sepanjang pengembaraan.
Sun Oct 24, 2010 6:09 am by zam

» Majlis Pelancaran KKMM Peringkat Negeri Johor
Sun Oct 24, 2010 6:05 am by zam

» Taman Negara Tanjung Piai
Sat Aug 28, 2010 3:18 am by zam

» Transit di Dubai International Airport
Sun Jul 11, 2010 5:38 am by hellibra2

Gallery


Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 121 on Tue Mar 08, 2011 10:57 am

kembara dan cari cari bisnes

View previous topic View next topic Go down

kembara dan cari cari bisnes

Post  ab ammar on Sun Jun 28, 2009 1:44 am

salam .
ok hari ini ana nak ajak berkongsi bercerita pasal pengembara muslim dan bisnes'
satu waktu dulu pengembara muslim jga adalah pedagang.membawa hasil dagang dan misi dakwah.
kerana saya percaya untuk pegembara muslim boleh dengan mudah bersosila dengan masyarakat setempat adalah melalui perniagaaan.
ok jom lah kita lanjut kan tradisi yang untungkan umat islam iaitu berkembara dan cari peluang perniagaan.
bukankah nabi pesan pada kita 90 persen rezeki berputar dibidang bisnes.
ok nanti saya boleh kongsi pemborong borong yang pernah saya kunjung kunjung di kuala lumpur.
ok ketemu lagi. cheers

ab ammar

Posts : 42
Join date : 24/06/2009
Location : penang

View user profile

Back to top Go down

Re: kembara dan cari cari bisnes

Post  hafizul on Sun Jun 28, 2009 3:01 am

ye..saya juga setuju dengan pendapat ab ammar.di asmping mengembara kita juga dapat memperkenalkan negara kita kepada dunia luar..kita banyak kraftangan yang beridentitikan malaysia..wallahuaqlam. Basketball

hafizul

Zodiac : Leo Posts : 49
Join date : 24/06/2009
Age : 28
Location : PERAK

View user profile http://alfaqirulfani.blogspot.com/

Back to top Go down

kembara dijalan raja laut kl..lihat lihat peluang bisnes

Post  ab ammar on Sun Jun 28, 2009 8:15 am

salam
ok tips yang pertama.
kepada sesiapa nak mula bisnes talipinggang ka,beg tangan ka, jam jam tangan da1001 barang,saya cadangkan kalau di kl kunjungilah wisma GM kat jalan raja laut.
anda pasti terpukau dengan tujuh tingkat kedai kedai yang menawarkan peluang berbisnes. Shocked
sekadar info

ab ammar

Posts : 42
Join date : 24/06/2009
Location : penang

View user profile

Back to top Go down

Re: kembara dan cari cari bisnes

Post  jiwabesaar on Sun Jun 28, 2009 10:28 am

time kasih ab ammar atas tips..mmg berguna la tips nie kepada sape2 yang berminat memulakan bisnes Smile

jiwabesaar

Zodiac : Aries Posts : 51
Join date : 24/06/2009
Age : 29
Location : bachok,kelantan

View user profile

Back to top Go down

kembara dijalan san peng.tak jauh dari jln pudu

Post  ab ammar on Mon Jun 29, 2009 8:42 am

disini kalau yang minat bisnes segala aneka pakaian dan lain lain.sehari tak cukup untuk ronda seluruh belukar pemborong.percayalah ada pemborong dari brunei dan singapura pun cari cari bekalan kat sini.
jangan habaq kat jiran bisnes hehehe.kalau selalu dok ciplak bisnes anda. Shocked

ab ammar

Posts : 42
Join date : 24/06/2009
Location : penang

View user profile

Back to top Go down

kembara kat jalan tar atau jln masjid india

Post  ab ammar on Mon Jun 29, 2009 8:44 am

kat sini pun banyak juga pemborong pakaian.
pilih pilih.
kena ada skill membeli baru leh dapat harga cantikk.
selamat mengembara dan cari cari Cool duit

ab ammar

Posts : 42
Join date : 24/06/2009
Location : penang

View user profile

Back to top Go down

Kembara dan Bisnes

Post  hellibra2 on Sun Jul 11, 2010 5:23 am

Assalamualaikum,

Lazimnya bila saya balik Turki saya tinggal sana 3 bulan dan bila nak balik Malaysia mulalah saya ronda Kapali Carsi atau Grand Bazaar yang berusia ratusan tahun tu utk mencari tudung, alas meja, alas lemari dan stokin bulu. Kerja meronda beli-belah ni memakan masa berhari-hari juga sebab Grand Bazaar ni memang grand, sehari dua tak cukup! Bila balik saya akan hadiah dan ada yg saya jual pada kawan2, dapat jugak duit poket. Turki terkenal dgn barangan dari hasil tekstil, kaca, tembikar, benang bulu dan harga amat kompetatif. InsyaAllah satu hari nanti saya nak buat bisnes ini dengan lebih serius. Very Happy

hellibra2

Posts : 23
Join date : 01/07/2010
Location : Shah Alam, Selangor

View user profile

Back to top Go down

Re: kembara dan cari cari bisnes

Post  Sponsored content Today at 7:24 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum