Latest topics
» mengembara ke china secara backpack
Fri Oct 28, 2011 9:09 am by amir

» Assalamualaikum...
Sat Sep 17, 2011 8:59 am by salma

» 7 masjid menarik di dunia
Sun Dec 05, 2010 2:50 am by pak chik

» Adab-adab Bermusafir
Sun Dec 05, 2010 2:48 am by pak chik

» Kembara Tempatan
Sun Oct 24, 2010 6:11 am by zam

» makanan muslim yang power sepanjang pengembaraan.
Sun Oct 24, 2010 6:09 am by zam

» Majlis Pelancaran KKMM Peringkat Negeri Johor
Sun Oct 24, 2010 6:05 am by zam

» Taman Negara Tanjung Piai
Sat Aug 28, 2010 3:18 am by zam

» Transit di Dubai International Airport
Sun Jul 11, 2010 5:38 am by hellibra2

Gallery


Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 121 on Tue Mar 08, 2011 10:57 am

Cadangan.............

View previous topic View next topic Go down

Cadangan.............

Post  Awal on Wed Jun 24, 2009 10:09 am

Saya cadangkan ada ruangan senarai restoran halal di bandaraya utama seluruh dunia, terutamanya di negara-negara bukan islam. Ahli-ahli dapat memasukkan nama dan alamat tempat-tempat makan halal dari pengalaman mereka, untuk rujukan umat islam lain yang bercadang untuk ke tempat tempat tersebut.

Awal

Posts : 2
Join date : 24/06/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: Cadangan.............

Post  Selamat Noh on Wed Jun 24, 2009 10:12 am

Awal wrote:Saya cadangkan ada ruangan senarai restoran halal di bandaraya utama seluruh dunia, terutamanya di negara-negara bukan islam. Ahli-ahli dapat memasukkan nama dan alamat tempat-tempat makan halal dari pengalaman mereka, untuk rujukan umat islam lain yang bercadang untuk ke tempat tempat tersebut.

Saya sokong cadangan ini..semoga dpt memberi panduan kpd mereka yg pertama kali melawat ke negara-negara tersebut.

Selamat Noh

Posts : 3
Join date : 24/06/2009

View user profile

Back to top Go down

Kelewatan Pulang dari Pengembaraan

Post  akmam on Wed Jun 24, 2009 10:16 am

Cadangan saya agar perjalanan pulang dari pengembaraan diawalkan waktunya agar kita tidak tiba lewat di tempat masing2. Contohnya seperti pengembaraan ke kucing dimana waktu pulang agak lewat menyebabkan tiba di kuala lumpur lewat malam.

akmam

Zodiac : Scorpio Posts : 1
Join date : 24/06/2009
Age : 34

View user profile

Back to top Go down

Re: Cadangan.............

Post  khalifah Umar on Wed Jun 24, 2009 10:17 am

ya..bagus cadangan tuu..saya sokong 100%
wassalam Smile

khalifah Umar

Posts : 3
Join date : 24/06/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: Cadangan.............

Post  Mr.piey on Wed Jun 24, 2009 10:21 am

Selamat Noh wrote:
Awal wrote:Saya cadangkan ada ruangan senarai restoran halal di bandaraya utama seluruh dunia, terutamanya di negara-negara bukan islam. Ahli-ahli dapat memasukkan nama dan alamat tempat-tempat makan halal dari pengalaman mereka, untuk rujukan umat islam lain yang bercadang untuk ke tempat tempat tersebut.

Saya sokong cadangan ini..semoga dpt memberi panduan kpd mereka yg pertama kali melawat ke negara-negara tersebut.


sy mmg sokong lh
betul tu sy penah pergi kt hanoi....mmg susah nk cari restoran halal kt sne....

Mr.piey

Zodiac : Capricorn Posts : 23
Join date : 24/06/2009
Age : 30
Location : bandar baru bangi

View user profile

Back to top Go down

Re: Cadangan.............

Post  zam on Tue Jun 30, 2009 9:09 am

ada tak KKMM bercadang untuk terima bayaran dari kami yang ingin menyertai pengembaraan secara ansuran... macam pergi dulu bayar kemudian, tak apalah kalau KKMM ambil sadikit caj pentadbiran, atau mungkin KKMM boleh berkerjasama dengan bank ke, penaja ke dll yang boleh tolong kami yang nak sangat mengembara ni......

zam

Posts : 30
Join date : 30/06/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: Cadangan.............

Post  hafizul on Tue Jun 30, 2009 10:16 am

ya..saya sokong cadangan zam..harap pihak KKMM dapat mempertimbangkan cadangan ini..kerana mungkin masalah kewangan yang membantukan usaha murni ini..idea pembayaran secara ansuran dapat memberi keringan kepada para pengembara kita.Insyaallah. Very Happy

hafizul

Zodiac : Leo Posts : 49
Join date : 24/06/2009
Age : 28
Location : PERAK

View user profile http://alfaqirulfani.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Cadangan.............

Post  jiwabesaar on Tue Jun 30, 2009 10:27 am

emm.saya pun sokong cadangan daripada zam 2.bkn ape mungkin ade dari kalangn kita yang kesempitan wang dan tidak dapat bayar penuh semuanya sekali mungkin dengan bayar ansurans mereka dapat sama2 melancong.

jiwabesaar

Zodiac : Aries Posts : 51
Join date : 24/06/2009
Age : 29
Location : bachok,kelantan

View user profile

Back to top Go down

Re: Cadangan.............

Post  zam on Sat Jul 04, 2009 8:59 pm

jiwabesaar wrote:emm.saya pun sokong cadangan daripada zam 2.bkn ape mungkin ade dari kalangn kita yang kesempitan wang dan tidak dapat bayar penuh semuanya sekali mungkin dengan bayar ansurans mereka dapat sama2 melancong.

kepada cik tun teja....
bagaimana cadangan ana dan kawan2 yg lain untuk bayar ansuran bagi mengikuti pengembara muslim.... ana dah daftar ke padang bt tinggi.... nak bayar ansur boleh ke.... atau KKMM ada kerjasama dgn bank....

zam

Posts : 30
Join date : 30/06/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: Cadangan.............

Post  musbiha on Thu Jul 09, 2009 12:05 am

bagus jugak cadangan tu. So boleh mengembara dulu bayar kemudian. Dan memang cantik bayar ansur-ansur......

musbiha

Posts : 17
Join date : 24/06/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: Cadangan.............

Post  zam on Thu Jul 09, 2009 4:52 am

musbiha wrote:bagus jugak cadangan tu. So boleh mengembara dulu bayar kemudian. Dan memang cantik bayar ansur-ansur......

ana dah tel cik amy, seketeriat KKMM di putajaya, dia kata padang bukit tinggi tu gi 13 ogos 4hari 3malam, kos rm 1298 all in termasuk tiket, tax pegi aja, makan, tidor yang tidor kat tasik maninjau tu bestnya.... ana dah daftar dah dan dah pun bayar.... cik musbiha tak gi ke, atau cik ini dari travel agen, klu agen free kot...

zam

Posts : 30
Join date : 30/06/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: Cadangan.............

Post  hafizul on Tue Jul 14, 2009 10:02 am

hmm..saya pun berharap cadangan ini adpat di pertimbangkan..saya dapat tawaran ke beijing..tapi,,masalah kewangan la..saya belajar lagi..kalau xdapat..nampaknya tengok gambar jelah'Very Happy')

hafizul

Zodiac : Leo Posts : 49
Join date : 24/06/2009
Age : 28
Location : PERAK

View user profile http://alfaqirulfani.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Cadangan.............

Post  roshimaisyah on Mon Jul 20, 2009 10:37 pm

sme la mcm sy.. sy pemenang kuiz ni utk episod ptama.. tgh stadi jgk xda duit nk g.. mula2 ingat nak pnjam duit kwn2 dlu..tp bl fikir2 balik kprluan@khendak,tpaksa batalkan niat sbb lbih byk bnde yg lbih pnting utk di utamakan.. any way,this my 1st time mng hadiah pakej plancongan.. n rncgn ni benar2 tlh memupuk minat sy nk mengembara.. Very Happy

roshimaisyah

Zodiac : Leo Posts : 6
Join date : 20/07/2009
Age : 29

View user profile http://roshimaisyah.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Cadangan.............

Post  Sponsored content Today at 7:25 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum