Latest topics
» mengembara ke china secara backpack
Fri Oct 28, 2011 9:09 am by amir

» Assalamualaikum...
Sat Sep 17, 2011 8:59 am by salma

» 7 masjid menarik di dunia
Sun Dec 05, 2010 2:50 am by pak chik

» Adab-adab Bermusafir
Sun Dec 05, 2010 2:48 am by pak chik

» Kembara Tempatan
Sun Oct 24, 2010 6:11 am by zam

» makanan muslim yang power sepanjang pengembaraan.
Sun Oct 24, 2010 6:09 am by zam

» Majlis Pelancaran KKMM Peringkat Negeri Johor
Sun Oct 24, 2010 6:05 am by zam

» Taman Negara Tanjung Piai
Sat Aug 28, 2010 3:18 am by zam

» Transit di Dubai International Airport
Sun Jul 11, 2010 5:38 am by hellibra2

Gallery


Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 121 on Tue Mar 08, 2011 10:57 am

jeram lenang

View previous topic View next topic Go down

jeram lenang

Post  jiwabesaar on Thu Jun 25, 2009 2:11 am

semasa cuti semester baru-baru ini saya bersama beberapa rakan lain telah pergi ke jeram lenang.Jeram Lenang merupakan salah satu kawasan rekreasi hutan lipur dan air terjun yang terkenal di Kelantan. Jeram Lenang terletak di Hutan Simpan Ulu Sat, dalam Jajahan Machang, Kelantan dan dihubungi dengan jalan raya bertar. Pengunjung boleh ke sana dengan menaiki kereta persendirian dan teksi.

Mengikut sejarah, Jeram Lenang merupakan antara kawasan air terjun yang terawal dibangunkan sebagai kawasan rekreasi orang ramai di Kelantan. Air terjun Jeram Lenang adalah dari jenis air terjun bertingkat setinggi 12 meter dan menjadi tumpuan orang ramai dari kawasan Pasir Puteh, Machang, Kota Bharu dan Jerteh, Terengganu.

kami kesana dengan menaiki kereta rakan saya.ini merupakan pengalaman pertama saya kesana.hajat dihati memang dah lama hendak kesana tetapi tidak diizinkan lagi.

pemandangan disana memang cantik dengan air nya yang sejuk amat mendamaikan..rasanya selepas ini saya akan pergi lagi.

jiwabesaar

Zodiac : Aries Posts : 51
Join date : 24/06/2009
Age : 29
Location : bachok,kelantan

View user profile

Back to top Go down

Re: jeram lenang

Post  hafizul on Thu Jun 25, 2009 6:42 am

betul tu..alhamdulillah.saya juga telah berkesempatan ke temmpat ini.mmg nyaman dan selesa,air terjun yang mengalir tanpa pencemaran.tempat ini amat sesuai di jadikan destinasi untuk berkelahan terutamanya bagi keluarga.selamat mencuba.hehe sunny

hafizul

Zodiac : Leo Posts : 49
Join date : 24/06/2009
Age : 28
Location : PERAK

View user profile http://alfaqirulfani.blogspot.com/

Back to top Go down

promo lagi.best jugak

Post  ab ammar on Fri Jun 26, 2009 11:00 am

promosi yang menarik jugak.pilihan yang boleh dimasuk dalam bajet tahun depan.hehe

ab ammar

Posts : 42
Join date : 24/06/2009
Location : penang

View user profile

Back to top Go down

Re: jeram lenang

Post  Mr.piey on Fri Jul 03, 2009 6:22 am

bagus2 jiwabesaar sama2 kite promosi agi tmpat menarik kt klntn tu
kawe nie asl klntn
selmat bercuti kt klntn

kt jeram lenang tu mmg sesuai utuk mandi-manda semua pringkat umur kerana ada tmpt khas utuk kanak....


lol! lol! lol!

Mr.piey

Zodiac : Capricorn Posts : 23
Join date : 24/06/2009
Age : 30
Location : bandar baru bangi

View user profile

Back to top Go down

Re: jeram lenang

Post  jiwabesaar on Fri Jul 03, 2009 11:11 am

oh..mr. piey ore kelate jgok rupenye..hehehe.hmm..salam perkenalan.saya ore bachok..mr piey ore mne?

jiwabesaar

Zodiac : Aries Posts : 51
Join date : 24/06/2009
Age : 29
Location : bachok,kelantan

View user profile

Back to top Go down

Re: jeram lenang

Post  Mr.piey on Sat Jul 04, 2009 3:05 am

jiwabesaar wrote:oh..mr. piey ore kelate jgok rupenye..hehehe.hmm..salam perkenalan.saya ore bachok..mr piey ore mne?


asl golden sand tercinta......huhuhuhuhuhu


lol! lol! lol!

Mr.piey

Zodiac : Capricorn Posts : 23
Join date : 24/06/2009
Age : 30
Location : bandar baru bangi

View user profile

Back to top Go down

Re: jeram lenang

Post  jiwabesaar on Tue Jul 07, 2009 1:50 am

ooo..ore golden sand..mr piey blaja ag ker?

jiwabesaar

Zodiac : Aries Posts : 51
Join date : 24/06/2009
Age : 29
Location : bachok,kelantan

View user profile

Back to top Go down

Re: jeram lenang

Post  marini_azahri on Tue Jul 07, 2009 9:38 am

Mr.piey wrote:
jiwabesaar wrote:oh..mr. piey ore kelate jgok rupenye..hehehe.hmm..salam perkenalan.saya ore bachok..mr piey ore mne?


asl golden sand tercinta......huhuhuhuhuhu


lol! lol! lol!

saya pulak orang white sand hehe..ntah-ntah orang red land pun ada kat sini...

Hmm..jeram lenang..kecik2 dulu pun selalu ke sana...lebih best dari jeram pasu yang dekat Padang Pak Amat tu kan jiwa besar

marini_azahri

Zodiac : Virgo Posts : 16
Join date : 28/06/2009
Age : 35
Location : Putrajaya + Pantai Dalam

View user profile http://srikandijilbab.blogspot.com

Back to top Go down

Re: jeram lenang

Post  musbiha on Wed Jul 08, 2009 4:58 am

ramainya org kelate. mane org johor ye.... saya sorang aje ker

musbiha

Posts : 17
Join date : 24/06/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: jeram lenang

Post  zam on Tue Jul 14, 2009 2:32 am

musbiha wrote:ramainya org kelate. mane org johor ye.... saya sorang aje ker

org johor ramai yang isi borang aja.... yg nak ke beijing ramai org johor.... ana... ogr nogori

zam

Posts : 30
Join date : 30/06/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: jeram lenang

Post  Sponsored content Today at 7:24 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum