Latest topics
» mengembara ke china secara backpack
Fri Oct 28, 2011 9:09 am by amir

» Assalamualaikum...
Sat Sep 17, 2011 8:59 am by salma

» 7 masjid menarik di dunia
Sun Dec 05, 2010 2:50 am by pak chik

» Adab-adab Bermusafir
Sun Dec 05, 2010 2:48 am by pak chik

» Kembara Tempatan
Sun Oct 24, 2010 6:11 am by zam

» makanan muslim yang power sepanjang pengembaraan.
Sun Oct 24, 2010 6:09 am by zam

» Majlis Pelancaran KKMM Peringkat Negeri Johor
Sun Oct 24, 2010 6:05 am by zam

» Taman Negara Tanjung Piai
Sat Aug 28, 2010 3:18 am by zam

» Transit di Dubai International Airport
Sun Jul 11, 2010 5:38 am by hellibra2

Gallery


Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 121 on Tue Mar 08, 2011 10:57 am

Sembang apa yer

View previous topic View next topic Go down

Sembang apa yer

Post  qurrata_ayun on Wed Jun 24, 2009 11:26 pm

Salam.

sapa yg nak sembang tu.. meh ler sini. Smile tp jgn ajak saya.. sbb saya bukan kaki sembang.. hehehe

nak tumpang tanya sket kat tuan/puan/cik moderator.. kat maner sayer bulih letak gambar².. tu pun kalu saya terjumper gmbr² menarik utk dikongsi bersama..

Tk. flower

qurrata_ayun

Zodiac : Taurus Posts : 8
Join date : 24/06/2009
Age : 40
Location : Kajang

View user profile

Back to top Go down

Re: Sembang apa yer

Post  hafizul on Thu Jun 25, 2009 12:00 am

post la..blh kami sahabat2 forum ni tgk gambar2 menarik cheers

hafizul

Zodiac : Leo Posts : 49
Join date : 24/06/2009
Age : 28
Location : PERAK

View user profile http://alfaqirulfani.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Sembang apa yer

Post  tun_teja on Thu Jun 25, 2009 12:51 am

qurrata_ayun wrote:Salam.

sapa yg nak sembang tu.. meh ler sini. Smile tp jgn ajak saya.. sbb saya bukan kaki sembang.. hehehe

nak tumpang tanya sket kat tuan/puan/cik moderator.. kat maner sayer bulih letak gambar².. tu pun kalu saya terjumper gmbr² menarik utk dikongsi bersama..

Tk. flower

ops sori k..sy terlupa plak nak tambah segmen untuk yang ituh..saya tak perasan...ok nnt sy wat segmen baru untuk letak gmbar2 tu..tq 4 ur respon for this forum...

p/s:
sy cik lg r...
Embarassed

_________________
Sesunguhnya Allah menjadikan rezekiku di bawah bayang-bayang usahaku.

tun_teja
Admin

Zodiac : Aries Posts : 8
Join date : 27/05/2009
Age : 29
Location : metro melawati

View user profile http://www.pengembaramuslim.net

Back to top Go down

Re: Sembang apa yer

Post  jiwabesaar on Thu Jun 25, 2009 1:00 am

emm..bgus gak cadangan itu..segmen gambar..bley la nanti sahabat-sahabat laen letak gambar tempat2 yang menarik untuk dikongsi bersama..bgus tu.saya sokong. Shocked

jiwabesaar

Zodiac : Aries Posts : 51
Join date : 24/06/2009
Age : 29
Location : bachok,kelantan

View user profile

Back to top Go down

Re: Sembang apa yer

Post  tun_teja on Thu Jun 25, 2009 1:39 am

jiwabesaar wrote:emm..bgus gak cadangan itu..segmen gambar..bley la nanti sahabat-sahabat laen letak gambar tempat2 yang menarik untuk dikongsi bersama..bgus tu.saya sokong. Shocked

saya dah wat segmen untuk itu..sila upload gambar anda di menu gallery di pautan atas...harap maklum

_________________
Sesunguhnya Allah menjadikan rezekiku di bawah bayang-bayang usahaku.

tun_teja
Admin

Zodiac : Aries Posts : 8
Join date : 27/05/2009
Age : 29
Location : metro melawati

View user profile http://www.pengembaramuslim.net

Back to top Go down

Gambar

Post  xxxray71 on Fri Jun 26, 2009 12:18 pm

Assalamualaikum

Saya dah jumpa icon nak masukkan gambar-gambar menarik tetapi saya tidak jumpa plak icon nak masuk gambar saya. Di mana ye Cik Moderator?

Tkasih.

xxxray71

Zodiac : Sagittarius Posts : 7
Join date : 24/06/2009
Age : 44
Location : KL

View user profile

Back to top Go down

Re: Sembang apa yer

Post  ab ammar on Fri Jun 26, 2009 6:22 pm

salam.
selamat pagi pengembara muslim.orang mengatakan gambar boleh menafsirkan seribu cerita.kalau ada banyak gambar kisah pengembaraan muslim ,itu sudah bagus.kita akan lebih teruja untuk kesesuatu tempat.
bila dengar radio ikim dalam rancangan pengembara muslim pun kekadang kita teruja dengan penceritaan selamba..fuuh memang teruja beb. sunny
tapi apa pun saya ucapkan tahniah pada usaha kelab ini.mengumpulkan sesama muslim lalu pi mengembara.saya yakin ini usaha dakwah yang akan jadi pahala berterusan.
lagipun mana nak cari la ni kembara yang islamik sebegini.
jaga hubungan denagn tuhan dan jaga hubungan sesama insan.
TAHNIAHHHHHHHHHHHHHHHHHHH. Laughing

ab ammar

Posts : 42
Join date : 24/06/2009
Location : penang

View user profile

Back to top Go down

Re: Sembang apa yer

Post  jiwabesaar on Fri Jun 26, 2009 8:30 pm

hehe..sori la tun teja.xperasan lak time 2 dh buat..pasni bley la upload gambar2.hehe

jiwabesaar

Zodiac : Aries Posts : 51
Join date : 24/06/2009
Age : 29
Location : bachok,kelantan

View user profile

Back to top Go down

Re: Sembang apa yer

Post  hafizul on Sat Jun 27, 2009 4:54 am

di harapkan juga kelab ini mampu menyatukan hati2 kita semua dalam satu ikatan ukhwah fillah...

hafizul

Zodiac : Leo Posts : 49
Join date : 24/06/2009
Age : 28
Location : PERAK

View user profile http://alfaqirulfani.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Sembang apa yer

Post  Mr.piey on Sat Jul 04, 2009 3:39 am

saje nk lalu.......xtau nk citer pe
huhuhuhuhuhuhuhuhu
nasib baik laluan nie xdikenal kan tol

jangan marah err....nanti dijual
petikan citer p.ramli




lol! lol! lol!

Mr.piey

Zodiac : Capricorn Posts : 23
Join date : 24/06/2009
Age : 30
Location : bandar baru bangi

View user profile

Back to top Go down

Sembang apa saja

Post  pak chik on Mon Aug 31, 2009 6:43 pm

Sebagai pengembara atau akan mengembara pastinya kita banyak perkara nak sembang...

Saya minat untuk sembang fasal persiapan kewangan sebelum mengembara... berapa cukupnya kalau kita ke indonesia saperti ke Medan....

pak chik

Posts : 24
Join date : 30/08/2009
Location : Kuala Lumpur

View user profile

Back to top Go down

Budget Ke Medan

Post  hellibra2 on Fri Jul 02, 2010 5:47 am

Assalamualaikum,
Saya pernah gi Aceh dan Medan pertengahan 90an, naik ferry dari P Pinang dgn tour group. Utk 3d 2 n masa tu, termasuk ferry dan lodging everything, RM350++ sebenarnya tak berapa ingat, lebih kurang banyak tu, hotel 3-4 bintang di Danau Toba. Agak murah kerana luar musim cuti sekolah di Malaysia. Pastu kami (saya dan seorang kawan) pegi Aceh sendiri naik bas ekspres yang goyang2 kerana jalan yg tak berapa elok dekat 4 jam. Kami hanya pegi ke Langsa utk cari saudara adik Ipar, melalui alamat dan gambar yg dibawa. Alhamdulillah jumpa. Cool '
Moral of the story, kalau nak ke Indonesia pegi luar musim sekolah di Malaysia. Very Happy

hellibra2

Posts : 23
Join date : 01/07/2010
Location : Shah Alam, Selangor

View user profile

Back to top Go down

Re: Sembang apa yer

Post  pak chik on Fri Jul 02, 2010 8:15 pm

hellibra2 wrote:Assalamualaikum,
Saya pernah gi Aceh dan Medan pertengahan 90an, naik ferry dari P Pinang dgn tour group. Utk 3d 2 n masa tu, termasuk ferry dan lodging everything, RM350++ sebenarnya tak berapa ingat, lebih kurang banyak tu, hotel 3-4 bintang di Danau Toba. Agak murah kerana luar musim cuti sekolah di Malaysia. Pastu kami (saya dan seorang kawan) pegi Aceh sendiri naik bas ekspres yang goyang2 kerana jalan yg tak berapa elok dekat 4 jam. Kami hanya pegi ke Langsa utk cari saudara adik Ipar, melalui alamat dan gambar yg dibawa. Alhamdulillah jumpa. Cool '
Moral of the story, kalau nak ke Indonesia pegi luar musim sekolah di Malaysia. Very Happy

memang betul kata sdr kalau nak ke indon pergi diluar cuti sekolah, mereka layan kita lebih baik, tiket airasia pun murah, ana mungkin bulan julai 2010 ni nak ke bandong, jalan2...

pak chik

Posts : 24
Join date : 30/08/2009
Location : Kuala Lumpur

View user profile

Back to top Go down

Re: Sembang apa yer

Post  hellibra2 on Sun Jul 04, 2010 5:14 am

Very Happy [/quote]

memang betul kata sdr kalau nak ke indon pergi diluar cuti sekolah, mereka layan kita lebih baik, tiket airasia pun murah, ana mungkin bulan julai 2010 ni nak ke bandong, jalan2...[/quote]

Assalamualaikum,
Wah Pakcik bersemangat nak ke Bandung. Bandung saya dengar wilayah yg dingin kerana terletak di tanah tinggi dan dulunya jadi tempat tumpuan residensi orang Belanda. Tapi sejak kebelakangan ini ramai rakyat Malaysia berpusu-pusu ke Bandung, (5 tahun dulu Medan, Danau Toba dan daerah sekitar). Buat apa di Bandung? Apalagi, bershoppinglah Very Happy . Saya harap Pakcik dpt menikmati pemandangan yg indah dan bangunan kolonial yg bersejarah di Bandung dan kalau bershopping, mesti tawar-menawar, jangan tidak Pak! Cool

hellibra2

Posts : 23
Join date : 01/07/2010
Location : Shah Alam, Selangor

View user profile

Back to top Go down

Re: Sembang apa yer

Post  Sponsored content Today at 7:24 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum