Latest topics
» mengembara ke china secara backpack
Fri Oct 28, 2011 9:09 am by amir

» Assalamualaikum...
Sat Sep 17, 2011 8:59 am by salma

» 7 masjid menarik di dunia
Sun Dec 05, 2010 2:50 am by pak chik

» Adab-adab Bermusafir
Sun Dec 05, 2010 2:48 am by pak chik

» Kembara Tempatan
Sun Oct 24, 2010 6:11 am by zam

» makanan muslim yang power sepanjang pengembaraan.
Sun Oct 24, 2010 6:09 am by zam

» Majlis Pelancaran KKMM Peringkat Negeri Johor
Sun Oct 24, 2010 6:05 am by zam

» Taman Negara Tanjung Piai
Sat Aug 28, 2010 3:18 am by zam

» Transit di Dubai International Airport
Sun Jul 11, 2010 5:38 am by hellibra2

Gallery


Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 121 on Tue Mar 08, 2011 10:57 am

pantai irama

View previous topic View next topic Go down

pantai irama

Post  jiwabesaar on Wed Jun 24, 2009 11:10 pm

pantai irama








Pantai Irama terletak di dalam Daerah Bachok dan merupakan tempat kunjungan utama penduduk Daerah Bachok dan juga penduduk Negeri Kelantan khususnya.
Terdapat pelbagai infrastruktur yang disediakan dikawasan pantai seperti gerai jualan, tandas awam, surau, wakaf, tempat letak kerata yang sistematik, dataran, tempat menyalin pakaian dan taman permainan kanak-kanak.

Pantai ini menghadap Laut China Selantan dan telah ditambak bagi mengelakkan hakisan dari berlaku. Sering dikujungi pada hari minggu (Jumaat dan Sabtu). Seringkali dijadikan tempat mengadakan pesta dan pelbagai acara keramaian. Terletak disepanjang laluan utama Bachok – Kota Bharu.

Lokasi
Terletak di pinggir Bandar Bachok., kira-kira 20 km dari Kota Bharu melalui jalan tempatan Kota Bharu-Tawang-Bachok (D5) yang mengambil masa kira-kira 30 minit.

Aktiviti Pelancongan
Berasaskan ini juga Jajahan telah menggerakkan jentera untuk menceriakan pantai tersebut dengan mengadakan beberapa acara menarik untuk pengunjung yang datang ke Jajahan Bachok. Acara tersebut yang dirancang sepanjang tahun ialah :-
• Sukan Rakyat
• Larian Irama Bachok
• Sambutan Ulang tahun Hari Keputeraan KDYMM Al-Sultan Peringkat Jajahan Bachok.
• Lawatan Keberangkatan KDYMM Al-Sultan di Pondok Kandis.
• Pertandingan Go-Kart peringkat negeri.

Gerai Makan
• Penyediaan mencukupi (17 buah gerai)
• Bersih dan selesa
• Menjual makanan ringan dan berat
• Beroperasi seawal jam 8.30 pg - 12 tgh mlm)




jiwabesaar

Zodiac : Aries Posts : 51
Join date : 24/06/2009
Age : 29
Location : bachok,kelantan

View user profile

Back to top Go down

Re: pantai irama

Post  hafizul on Thu Jun 25, 2009 12:06 am

saya pernah pergi ke pantai irama ini.memang manarik,pantai yang bersih,indah,nak parking pun sistematik.ada pasar malam tapi pantai ini.hmm hari apa ye..saya pun tak ingat dah.hehehe.sambil jalan2 tepi pantai boleh juga membeli belah,banyk jual kain2,barang2 yang menarik.tapi..hari tu semasa bersiar2 di pantai irama ini,kaki saya terluka terkena batu,huhuhu Sad

hafizul

Zodiac : Leo Posts : 49
Join date : 24/06/2009
Age : 28
Location : PERAK

View user profile http://alfaqirulfani.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: pantai irama

Post  Mr.piey on Fri Jul 03, 2009 6:01 am

mmg dulu pantai irama best...
tapi skrg nie nampak suram pantai irama tu
dgn kemudahan cam tandas awan xterurus...dan
dgn penuh sampah dgn sikap pengunjung yg suka menbuang sampah sesuka ati walaupun tong sampah byak disediakan kt situ

area pantai melawi cantik gak dgn pantai memutih putih

leh bagi 3bintang kt pantai irama tu


lol! lol! lol!

Mr.piey

Zodiac : Capricorn Posts : 23
Join date : 24/06/2009
Age : 30
Location : bandar baru bangi

View user profile

Back to top Go down

Re: pantai irama

Post  zam on Fri Jul 03, 2009 6:11 am

Mr.piey wrote:mmg dulu pantai irama best...
tapi skrg nie nampak suram pantai irama tu
dgn kemudahan cam tandas awan xterurus...dan
dgn penuh sampah dgn sikap pengunjung yg suka menbuang sampah sesuka ati walaupun tong sampah byak disediakan kt situ

area pantai melawi cantik gak dgn pantai memutih putih

leh bagi 3bintang kt pantai irama tu


lol! lol! lol!

kalau macam tu pantai irama samalah dengan pantai telok kemang, PD, dulu cantik.. la ni teruk tak terurus. pantai morib lagi teruk... kawan2 mana pantai yang cantik yg boleh kita kunjungi.... jangan pantai dalam kat angkasapuri tu dah lah.....

zam

Posts : 30
Join date : 30/06/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: pantai irama

Post  jiwabesaar on Sat Jul 04, 2009 6:37 am

yang terkini tentang pantai irama .
-byk kemudahan yang telah dibangunkan semula..wakaf2 baru dan laluan pejalan kaki pn byk dibuat..kwasan pntai pn lbh bersih.. Very Happy

jiwabesaar

Zodiac : Aries Posts : 51
Join date : 24/06/2009
Age : 29
Location : bachok,kelantan

View user profile

Back to top Go down

Re: pantai irama

Post  marini_azahri on Sun Jul 05, 2009 11:04 am

jiwabesaar wrote:yang terkini tentang pantai irama .
-byk kemudahan yang telah dibangunkan semula..wakaf2 baru dan laluan pejalan kaki pn byk dibuat..kwasan pntai pn lbh bersih.. Very Happy


Oh pantai Iramaku! Kecik-kecik dulu ayahnda selalu jugak bawa saya ke sana. Sejak merantau ke negeri orang ni dah tak pegi kat sana dah. Dulu masa kecik-kecik rasanya pantai tu biasa-biasa sahaja, tetapi sekarang tengokkan pada gambarnya, cantik juga ye jiwabesar

marini_azahri

Zodiac : Virgo Posts : 16
Join date : 28/06/2009
Age : 35
Location : Putrajaya + Pantai Dalam

View user profile http://srikandijilbab.blogspot.com

Back to top Go down

Re: pantai irama

Post  jiwabesaar on Mon Jul 06, 2009 3:31 am

hmm..cik marini asal kelantan gak ke? Very Happy

jiwabesaar

Zodiac : Aries Posts : 51
Join date : 24/06/2009
Age : 29
Location : bachok,kelantan

View user profile

Back to top Go down

Re: pantai irama

Post  marini_azahri on Tue Jul 07, 2009 9:35 am

jiwabesaar wrote:hmm..cik marini asal kelantan gak ke? Very Happy

Ye dik oi..setakat Pantai Irama tu tempat bermain akak je masa kecik-kecik dulu, apatah lagi PCB hehe...

Dah lama tak ke sana..baguslah kalau dah cantik dan bersih..itu sebahagian daripada iman:)

marini_azahri

Zodiac : Virgo Posts : 16
Join date : 28/06/2009
Age : 35
Location : Putrajaya + Pantai Dalam

View user profile http://srikandijilbab.blogspot.com

Back to top Go down

Re: pantai irama

Post  Sponsored content Today at 7:25 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum